شنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۶

دو تن ديگر از فعالان زن به زندان محکوم شدند

دو تن ديگر از شرکت کنندگان تجمع اعتراض آميز فعالان حقوق زنان که سال گذشته در ميدان هفت تير تهران برگزار شد به مجازات زندان محکوم شدند.
اين تجمع دوازدهم ژوئن (22 خرداد) سال گذشته برگزار شد و نیروی انتظامی به این بهانه که شرکت کنندگان مجوزی برای برگزاری اين تجمع کسب نکرده بودند، شماری از شرکت کنندگان را دستگير کرد و در مواردی مورد ضرب و شتم قرار داد.
بازداشت شدگان پس از مدتی آزاد شدند اما برای آنان پرونده هايی در دادگاه انقلاب تهران تشکيل شد.
شبعه ششم دادگاه انقلاب تهران، فريبا داوودی مهاجر را که از جمله شرکت کنندگان بود، نسبت به آنچه "برگزاری اجتماع غيرقانونی" و "تبانی جهت ارتکاب جرم" خوانده شد، مجرم شناخته و به يک سال زندان و سه سال حبس تعليقی محکوم کرده است.
همين دادگاه، خانم داوودی مهاجر را از اتهام "تبلیغ علیه نظام" تبرئه کرده است.
آن گونه که محمد شريف، وکيل فريبا داوودی مهاجر گفته، وی در حال حاضر در خارج از ايران به سر می برد.
شعبه ششم دادگاه انقلاب در عين حال يکی ديگر از تجمع کنندگان به نام سوسن طهماسب را نسبت به "اقدام عليه امنيت ملی" مجرم شناخته و به شش ماه زندان و يک سال و نيم حبس تعليقی محکوم کرده است.
پيشتر، شعبه سيزدهم دادگاه انقلاب تهران، آزاده فرقانی، از ديگر شرکت کنندگان تجمع ميدان هفت تير را به دو سال حبس تعليقی محکوم کرده بود.
احکامی که در مورد اين فعالان زن صادر شده هنوز قطعی نيست و در صورت اعتراض آنان بايد به تأييد دادگاه تجديدنظر برسد.
اين احکام در شرايطی صادر می شود که وزير اطلاعات ايران تجمعات اعتراض آميز و حرکتهايی را که تحت عنوان حقوق زنان در ايران برگزار می شود به "دشمنان خارجی" کشورش نسبت داده که به گفته وی، به دنبال "براندازی نرم" نظام جمهوری اسلامی اند.
bbc

هیچ نظری موجود نیست: