چهارشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۸۶


بامداد دیروز، عده ای به مناسبت هشتمین سالگرد حرکت اعتراض آمیز دانشجویان، معروف به واقعه هیجدهم تیر در مقابل دانشگاه صنعتی امیرکبیر دست به تحصن زدند که شش نفر از آنان به دست مأموران امنیتی بازداشت شدند.

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) که عمده ترین تشکل دانشجویی در ایران به شمار می رود اعلام کرد که بازداشت شدگان اعضای این شورا هستند و خواستار آزادی آنان شد.

اسامی افراد بازداشت شده در مقابل ورودی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از این قرار گزارش شده است: محمد هاشمی، دبیر تشکیلات، مهدی عربشاهی دبیر سیاسی و حنیف یزدانی دبیر فرهنگی و اجتماعی دفتر تحکیم وحدت، علی نیکونسبتی، مسئول روابط عمومی، بهاره هدایت مسئول واحد حقوق بشر و علی وفقی، مسئول واحد مطالعات و تحقیقات این دفتر.

علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ضمن تأکید بر اینکه بازداشت شدگان دانشجو نبوده اند گفته که علت بازداشت آنان، "شرکت در تجمعات غیرقانونی و تبانی برای اقدامات غیرقانونی و مسائل امنیتی" بوده است.

پیش از ظهر روز گذشته، علاوه بر بازداشت شش نفر از تحصن کنندگان در مقابل دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مأموران امنیتی به دفتر سازمان ادوار تحکیم وحدت ایران نیز حمله کردند و علاوه بر بازداشت ده نفر، این دفتر را پلمب کردند.

سازمان ادوار تحکیم وحدت که با نام سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی نیز شناخته می شود از فعالانی تشکیل شده که در زمان دانشجویی عضو دفتر تحکیم وحدت بوده اند.

اسامی بازداشت شدگان در دفتر ادوار نیز از این قرار اعلام شده است: عبدالله مومنی، سخنگو، بهرام فیاضی، مسئول کمیته فرهنگی و حبیب حاجی حیدری، مسئول روابط عمومی و عزت قلندری سرایدار این دفتر.

همچنین، مجتبی بیات، عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، سعید حسین نیا، دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشگاه زنجان، مسعود حبیبی، عضو دموکراسی خواهان دانشگاه تهران و مرتضی اصلاحچی، عضو شورای تهران تحکیم وحدت نیز از افرادی اند که نام آنان جزو بازداشت شدگان در دفتر ادوار تحکیم وحدت گزارش شده است.

سخنگوی قوه قضائیه علت بازداشت این افراد را نیز همچون شش نفر دیگری اعلام کرده که در مقابل دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصن کرده بودند.

bbc

هیچ نظری موجود نیست: