یکشنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۶

پیام های مصرف گرایی بیش از هر گروهی در جامعه زنان را مخاطب می سازد. این پیام ها به تعبیر بودریار رابطه زنان را با خودشان بر اساس مصرف شکل می دهند. از زنان خواسته می شود به فکر زیبایی، جذابیت و .. باشند، یعنی از مدلی زنانه پیروی کنند که بر اساس نشانه ها شکل می گیرد نه بر مبنایی واقعی. از زنان خواسته می شود از خود خرسند باشند تا بتوانند دیگری( یعنی مرد) را خرسند کنند. یکی از بارزترین صورت های این مصرف گرایی برای "مورد پسند" قرار گرفتن، تشویق به کاربرد لوازم آرایشی است. با ایجاد مدل ها و الگوهایی که بودریار به آنها اشاره می کند، بهتعبیر گریر زنان به نوعی نفرت و ترس از جسم خود می رسند که با لوازم آرایشی و پنهان ساختن واقعیات آن را سرکوب می کنند.


از جنبش تا نظریه اجتماعی- حمیرا مشیرزاده- ص 202



همزاد

بین همه اتفاق های هر روزه این هم در میان همه آنها. یکی کم یا زیاد چه توفیری می کند.

هیچ نظری موجود نیست: