شنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۸۴

چرا از ديگران مي‌ترسم؟( يا چرا به معين راضي شدم؟)

آنچه از پي مي آيد مي تواند مصداق خراب كردن چهره هاي انتخاباتي و از اين باب امري به ظاهر غير اخلاقي باشد. اما به دو دليل زير اين عقيده را قبول ندارم:
1- در جوامع مستبد براي نشان دادن ماهيت مستبدان تنها راه، بر ملا كردن دروغهاي ايشان است. به عبارتي قوانين عمومي اخلاقي( اگر وجود داشته باشند) در اينگونه جوامع نه تنها كارآمدي ندارند كه چه بسا مشكل‌ساز نيز مي‌باشند.
2- بسياري از نامزدهاي انتخاباتي با چهره هاي دروغين و شعارهاي بي محتوا وارد صحنه شده اند. اين افراد كه تا ديروز بزرگترين و بلكه مجريان خشونت بودند، امروز با عكسهاي حق به جانب سعي در مشروع جلوه دادن خود دارند. پس برماست كه خطر ظهور اين دروغگويان را نشان دهيم و پوچي كلامشان را با برملا ساختن شمشير زير جامه شان خاطر نشان كنيم.
اما نامزدها عبارتند از:
الف- اكبر هاشمي رفسنجاني: از موسسان جامعه روحانيت مبارز. دو دوره رئيس مجلس بود و نقش كليدي در تداوم جنگ هشت ساله بعد از سال 62 داشت. دانشگاه آزاد طرح اين مرد جاه طلب است كه در سياست ورزي از هيچ دروغي فروگذار نمي‌كند و قتلهاي زنجيره‌اي در دوران هشت ساله رياست جمهوري او رخ داد. فلاحيان و سعيد امامي افراد مهم وزارت اطلاعات او بودند. او رئيس مجمع تشخيص مصلحت است. در مورد فساد اقتصادي هاشمي و خانواده اش افسانه‌هاي فراواني نقل محافل است. هاشمي مردي به شدت قدرت طلب و مستبد است كه شيوه استراتژي هايش حتي در گفتگوي اخير با نيويورك تايمز فرقي نكرده است. بزرگترين جرم اكبر گنجي روزنامه نگار زنداني مشهور، افشاي جنايات جفت و طاق هاشمي و معرفي او به عنوان عاليجناب سرخ پوش است.
ب- محسن رضايي: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام. كسي كه در دوران جنگ با هاشمي نقش موثري در تداوم جنگ داشت. وي در نقش فرمانده سپاه پاسداران نقش موثري در كشتارهاي سال 60 داشت. پسر او چندي پيش به امريكا فرار كرد و در مصاحبه اي افشاگر نقش پدرش را در جنايات پدر فاش كرد. شخصيت توتاليتر رضايي نزد سپاهيان قديمي زبانزد است.
ج- علي لاريجاني: داماد مطهري تئوريسين مشهور جمهوري اسلامي. مطمئن‌ترين فرد در خانواده لاريجاني‌ها(صادق و محمد جواد). لاريجاني پيش از رياست ده ساله صدا و سيما و به عبارت بهتر ديكتاتوري رعب آورش بر اين نهاد موثر و پيش از نمايش اعترافات دروغين و مراسم كنفرانس برلين در شكل تحريف شده و برنامه‌هايي چون چراغ و هويت و همكاري گسترده در قتلهاي زنجيره اي و سركوب دانشجويان در تير 78، در سپاه فعال بوده است.
د- محمدباقر قاليباف: از سرداران رشيد سپاه كه سر سپرده بي چون و چراي رهبر است و در تير 78 يعني مصادف با حوادث كوي دانشگاه از نويسندگان معروف نامه به رئيس جمهور بود. او در اين نامه رئيس جمهور خاتمي را تهديد به كودتا كرد. به عكسهاي خندان او و جوانهاي ترگل و ور گل اطرافش نگاه نكنيد. به چهره‌ي بزك كرده اش با ژستهاي بازيگران هندي در بيلبوردها توجه نكنيد. تحكم كلام او طنين صداي يك نظامي كهنه كار و سرسپرده را دارد كه در مواقع لزوم به راحتي به روي مردم تفنگ مي كشد تا از اصول سست خود و رهبرش دفاع كند. قاليباف يك فرمانده خشك مغز و بدون تحليل است كه فقط به درد پاكوبيدن و جانم فداي رهبر گفتن مي خورد. راستي چرا بيشتر اين كانديداها نظامي اند يا سوابق طولاني در سپاه( نيروهاي مخلص) دارند؟؟
ه- احمدي نژاد: اين يكي مشخصه اش دو چيز است: اول: كثيفي و زشتي ظاهري ثانيا: تكرار مردم مردم در جملات پوچ و بي مايه اش. احمدي نژاد اصولگراي آبادگر كه سياست را مديون عدم مشاركت مردم و شوراي نگهبان است و در شعارهاي پوپوليستي( عوام فريب) دست همه را از پشت بسته است.
خودش رسما اعلام داشته تند رو است و مي خواهد جامعه اي اسلامي و كاملا اسلامي بنا كند. او از محافظه كاران راديكال است كه بالاترين درجه سرسپرده‌گي به رهبري را دارند. بهترين نمونه نطقهاي بيمايه مجلس است كه مشحون از تركيب مضحك مقام معظم رهبري است.
خب، خلاصه طولاني فوق را آوردم تا دليل ترسم از شركت نكردن را توضيح داده باشم. من هم متاسفم كه مجبورم گذشته افراد را روكنم. اين امر براي ايرانيان كم حافظه شايد ضروري‌ست. خصوصا در كشوري كه گودزيلاها شرايط رقابت آزاد را از ميان برده اند و ما مجبوريم به روشهاي غير اخلاقي متوسل شويم. مي دانم كه در شرايط دموكراتيك اين روش نه فقط درست نيست كه زشت و ناپسند هم هست، اما چه كنم كه بايد شرايط سياست ورزي در اين كشور را فهميد. واقعيت امروزي هر يك از افراد بالا نشان مي دهد كه آنها تغيير نكرده‌اند و صرفا روكشي زيبا به زشتي ذاتي‌شان كشانده اند. پس وظيفه روشنفكري خود را دراندن اين حجاب دانستم وگرنه معتقدم كسي كه به خطاهاي ديروز خود صادقانه معترف است و در جهت رفع آنها مي‌كوشد بسته به نوع خطا، قابل بخشش و چشم پوشي است و اصولا بازخواني گذشته افراد چندان صحيح نيست.
با اميد
محفوظ

هیچ نظری موجود نیست: