جمعه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۴

برای گنجی نه به خاطر در آستانه مرگ بودن بلکه به دلیل مقاومتش




1) کوه استوار که قادر است روزی یک تا دو کتاب را بخواند، این بار در یک روز فقط 120 صفحه از رمان مورد علاقه اش را خوانده است.

2) مدت طولانی است که اخبار مربوط به گنجی را از طریق همسرش پیگیری می کنیم. او را زنی بسیار استوار و توانا می بینم که قابلیت پیگیری های رسانه ای اش شهره است. این بار در روز زن او در برابر خبرنگاران زیر گریه می زند و از عدم توانایی راه رفتن گنجی و کم بینی او می گوید. همسران رهبران ج.ا.ا روز زن را چگونه سپری می کنند؟

3) هاشمی رفسنجانی از گفت و گوی اخیر خود با هاشمی شاهرودی برای آزادی گنجی سخن رانده است. ابتدا بسیار خوشحال شدم اما هم اکنون در سکوت شباهنگام لرزه بر اندامم افتاده است. هاشمی یک سیاست مدار خبره است! شاید پیشاپیش خود را از اتهام های پس از مرگ گنجی تبرئه کرده است!!

4) مرگ گنجی مرگ آزادی خواهی مسالمت آمیز ایرانی است. چه، او در آخرین نامه اش که خطاب به دکتر سروش نگاشته شده است، خواهان برکناری مسالمت آمیز خامنه ای شده است و درباره شیوه های ممکن این روش، از رهبر نیز پرسش کرده است. گنجی در این نامه نیز از ارادت خود به دکتر سروش سخن رانده است اما سروش در رابطه با اعتصاب غذای او به اندازه ای سخن گفته است که واتسلاو هاول اهل چک.

5) گنجی و ما روزگار بدی را می گذرانیم. باید از تجربه سازگاری و منفعت طلبی ایرانی مقاله ها و کتاب ها نوشته شود. سکوت موهنی در قبال گنجی و مرگ محتملش در میان طبقه متوسط حکم فرسااست.
پاینده ایران
یله

هیچ نظری موجود نیست: