جمعه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۸۴

باز هم برای اکبر گنجی

اکبر گنجی وارد ششمین سال زندانی شدن خود شد.

شيرين عبادي وكيل گنجي در اين باره مي‌گويد كه گنجي فقط به خاطر 20 دقيقه سخنراني در اين كنفرانس به 5 سال زندان محكوم شده است در حالي كه متن آن سخنراني بارها و بارها در رسانه‌ها چاپ شده است و هيچ جرمي در جريان اين سخنراني صورت نگرفته و افترايي هم به كسي نزده است و چرا بايد اين مدت طولاني را در زندان باشد.

شيرين عبادي همچنين تصريح كرد كه بارها و بارها خواهان آزادي اكبر گنجي شده‌ام و اين چيزي نيست كه امروز خواستار آن شده باشم.

عبادي با بيان اينكه در تمام مدتي كه با گنجي ملاقات داشته، وي به شدت سرفه مي‌كرده است، خاطرنشان كرد: موكلم از بيماري آسم رنج مي‌برد كه من يك بار ديگر توجه مقامات قضايي را به نياز مبرم گنجي براي معالجه بيرون از زندان جلب مي‌كنم.



از سوی دیگر، سایت ایران امروز چنین گزارش داده است:
اكبر گنجی روزنامه‌نگار زندانی از امروز (جمعه٣٠/٢/٨٤) اعتصاب غذای خود را آغاز می‌كند. پيش از اين، اكبر گنجی اعلام كرده بود كه پس از يك ضرب الاجل، در اعتراض به وضعيت نابسامان درمانی خود و محروميت از حقوق قانونی، دست به اعتصاب غذا می‌زند. اكبر گنجی، كه هم اكنون، ششمين سال زندان خود را سپری می‌كند، از بيماری‌های مختلفی چون تنگی نفس، كمردرد و اخيراً كمبود بينايی، رنج می‌برد. اين در حالی است كه نظر منفی سعيد مرتضوی، دادستان تهران نسبت به او موجب شده است كه زير فشارهای شديد قرار گيرد و از اجازه مرخصی و درمان در خارج از زندان را محروم بماند.

"چه بگویم؟ سخنی نیست!"

پاینده ایران
یله

هیچ نظری موجود نیست: