دوشنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۸۴

دوباره متحد شدیم!
شورای نگهبان با رد صلاحیت قابل انتظار تعداد زیادی از کاندیداهای ریاست جمهوری، بحث رو به تزاید بخشی از فعالان سیاسی را به پایان رساند. بحث در گرفته در رابطه با کاندیداتوری "مصطفی معین" وزیر علوم کابینه "رفسنجانی"و "خاتمی" بود اما شورای نگهبان با رد صلاحیت وی کار را فیصله داد و آنهایی را که با تردید به شرکت در انتخابات نگاه می کردند را به یقین رسانید.

حلقه خودی ها در حاکمیت هر روز تنگ تر می شود. معین مهره با ارزش و کارایی برای ریاست جمهوری نبود اما حاکمیت نشان داد که شعاع دایره ارزشی اش هر روز
کوچک تر می شود.

شورای نگهبان از میان بیش از هزارکاندیدا، شش نفر را تایید صلاحیت کرده است! از این شش نفر دو نفر_رضایی و قالیباف _ نظامی(بهتر است بگوییم سپاهی) هستند.
یکی شهردار تهران احمدی نژاد است که هنوز نقش وی در قتل های زنجیره ای با ابهام روبرو است. نفر بعد لاریجانی است که امپراطوری صداوسیما را سالها در اختیار بخش موجه حاکمیت(از نظر خودشان) قرار داد. دو دیگر، دو روحانی با سابقه نظام _کروبی و رفسنجانی_هستند که خود گویای اعمالشان هستند.

رد صلاحیت ها، زندانی شدن ها، از حقوق اجتماعی محروم شدن ها، توقیف ها و موارد مشابه هر چند ناراحت کننده و از جنس استبداد است، اما یک چیز را به وضوح بیان می دارد:
"شعاع دایره خودی های نظام در حال کوچک تر شدن است و این یعنی کاهش مقبولیت و مشروعیت"!

پاینده ایران
یله

هیچ نظری موجود نیست: